drewniane łóżko

Drzemka w ciągu dnia – jakie daje korzyści?

przez - Brak komentarzy webspectrum

W jednym z ostatnich artykułów podejmowaliśmy temat dotyczący sprawdzonych sposobów na spokojny sen. Dzisiaj będziemy kontynuować temat snu, a dokładniej drzemki w ciągu dnia. Czy faktycznie jest nam potrzebna, co daje i ile powinna trwać, aby przynosiła realne korzyści?

Korzyści wynikające z drzemki

Kto z nas choć raz nie miał ochoty przyłożyć głowy do poduszki i odpocząć w ciągu dnia chociaż kilka minut? Zmęczenia doświadczają zarówno małe dzieci, jak i dorośli, którzy często ratują się kolejną wypitą kawą lub napojami energetycznymi. Niestety często z dość marnymi skutkami.

Okazuje się, że z dobrodziejstwa drzemki korzystało wielu znanych naukowców, artystów, czy polityków. Albert Einstein, Salvador Dali, Leonardo da Vinci, czy Bill Clinton i wiele innych osób nie kryło, że wiele zawdzięczają takiej formie regeneracji. Naukowcy nie raz udowadniali, że drzemki pomagają zregenerować organizm, zarówno pod kątem sprawności psychicznej, jak i fizycznej. Jakie realne korzyści daje krótka drzemka? Redukuje poziom stresu, polepsza pamięć, koncentrację i pozytywnie wpływa na kreatywność. Dzięki niej możliwe staję się ograniczenie, bądź całkowite wyeliminowanie kawy oraz napojów energetycznych z diety.

Odpowiednie warunki oraz długość drzemki

Wydaje Ci się, że drzemka to strata czasu, ponieważ trwa zbyt długo i ciężko po niej wrócić do swoich obowiązków? Może Twoje dotychczasowe drzemki po prostu były zbyt długie? Optymalnym czasem dla efektywnego odpoczynku jest 30 min, a wg naukowców z NASA nawet krócej, bo 26 min. Nie zaleca się przekraczania tego czasu, ponieważ zbyt długi sen przyniesie niestety odwrotny skutek w postaci zdezorientowania, bólu głowy i jeszcze większego zmęczenia. Najlepszym wyjściem jest ustawienie budzika i wstanie zaraz po jego włączeniu. Co istotne, należy pamiętać, że najlepszą porą na drzemkę jest około 7 godzin przed snem właściwym. Wieczorna drzemka może negatywnie odbić się na nocnym śnie.

Najlepszym miejscem na wypoczynek jest własna sypialnia i wygodne drewniane łóżko. Jeśli nie mamy możliwości położeniu się we własnym łóżku, powinno sprawdzić się każde inne miejsce, gdzie można się położyć w ciszy. Warto dodatkowo zasłonić okna, aby stworzyć odpowiednią atmosferę pozwalającą się wyciszyćodprężyć. Podejrzewasz, że możesz mieć problemy z tak szybkim zaśnięciem? Nie martw się, ponieważ nawet półsen odpręża ciało i umysł.

Nic nie zastąpi spokojnego snu w nocy, jednak są osoby, którym on nie wystarcza. Dodatkowo jeśli masz problemy ze snem, a wygodne drewniane łóżko i odpowiednio dobrany materac nie do końca rozwiązał Twoje kłopoty warto rozważyć robienie takich regularnych drzemek w dzień, które pomogą zregenerować organizm.