REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO arbora.com.pl
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Regulamin został sporządzony na podstawie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących zasad korzystania ze Sklepu Internetowego oraz sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego arbora.com.pl a w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta dostępnej pod adresem: http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/2076_u.htm
2. Postanowienia Regulaminu sprzedaży określają prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży.
3. Regulamin nie ma zastosowania do podmiotów nie będących konsumentami.
4. Stronami umowy sprzedaży są: Sprzedawca – firma ARBOR’A Sp. z o.o. oraz Nabywca – podmiot będący konsumentem – osoba fizyczna, osoba prawna jak również Przedsiębiorca dokonujący zakupu.
5. Producentem i pełnoprawnym właścicielem sprzedawanych wyrobów jest:
ARBOR’a Sp. z o.o.
ul. Zawale 1,
38 – 100 Strzyżów, Polska
MULTIBANK
02 1140 2017 0000 4002 1126 9687
NIP PL 819 15 32 455
KRS 0000063963
REGON 370909590
Wszelkie dane szczegółowe dostępne są w Programie RZETELNA Firma prowadzonym pod patronatem Krajowego Rejestru Długów pod adresem: https://wizytowka.rzetelnafirma.pl/pl?source=1&banner=X6K9BS0Z
Kontakt z Usługodawcą możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: info@arbora.com.pl
oraz telefonicznie pod numerem tel. +48 607311930 lub +48 607 297 360
6. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian asortymentu i cen poszczególnych wyrobów.
7. Za wprowadzone zmiany do naszej oferty odpowiada zleceniodawca. Za skutki zmian konstrukcyjnych odpowiedzialność ponosi zleceniodawca. Za jakość wykonania odpowiada wykonawca.
8. Korzystanie z elektronicznej formy sprzedaży oznacza zapoznanie się i akceptację warunków regulaminu sprzedaży.
9. Złożenie zamówienia telefonicznie bądź spoza strony internetowej jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień Regulaminu.
II. DEFINICJE
1. Wyroby – produkty znajdujące się w ofercie Sprzedawcy, określone przez nazwę, wymiar i sposób wykończenia, dostarczane są do samodzielnego montażu (wyjątek stanowią szafki nocne oraz komody dostarczane w stanie zmontowanym).
2. Ceny wyrobów znajdujących się w ofercie (o ile nie zaznaczono inaczej) są podane w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
3. Konto – przydzielona danemu Nabywcy część Sklepu Internetowego arbora.com.pl, za pomocą którego Nabywca może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego
4. Rejestracja – czynność polegająca na utworzeniu przez Nabywcę konta. Jest to czynnosć jednorazowa polegająca na wypełnieniu formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego.
5. Sklep Internetowy – strony internetowe zgromadzone pod adresem arbora.com.pl za pośrednictwem których Nabywca może obejżeć ofertę Sprzedającego a w szczególności składać Zamówienie.
6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Nabywcą
7. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Nabywcy drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U.2014, Nr 827)
III. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem dostępu do Internetu na urządzeniu z którego korzysta Nabywca a w szczególności włączenie w przeglądarce internetowej obsługi Cookies i JavaScript. Do prawidłowego przebiegu składania zapytania czy zamówienia niezbędne jest również posiadanie aktywnej skrzynki pocztowej e-mail.
2. Nabywca zobowiązuje się do przestrzegania ogólnych zasad etyki określonych przepisami prawa poprzez niedostarczanie treści propagujących przemoc i wulgaryzm czy naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Nie rozsyłanie czy umieszczanie spamu oraz korzystaniu ze Sklepu na własny użytek w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz Sprzedawcy.
3. Nabywca ma możliwość zamieszcania w Sklepie Internetowym własnej opini odnoszącej się do zamieszczonego Wyrobu. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Nabywca wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
4. W przypadku naruszenia przez Nabywcę postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca może usunąć treść naruszającą ogólne zasady etyki określonych przepisami prawa w Rzeczpospolitej Polskiej lub treść odbiegającą od stanu faktycznego ogółu Usług i Wyrobów prezentowanych na Stronie Internetowej Sprzedawcy.
IV. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ICH REALIZACJA
1. Wszelkie informacje o Wyrobach podane są na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy, w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem firmy lub poprzez pocztę elektroniczną. Sczegóły zamawiania i wyczerpująca pomoc w tym zakresie dostępna jest w zakładce POMOC na stronie głównej Sklepu Internetowego https://arbora.com.pl/jak-zamawiac/
3. Po złożeniu zamówienia, Kupujący otrzymuje na wskazany adres mailowy potwierdzenie złożenia zamówienia z wyszczególnieniem wybranych produktów, ich parametrów w szczególności ceny i kosztów transportu.
4. Sprzedawca potwierdza zamówienie poprzez przesłanie faktury proforma, podając proponowany termin realizacji oraz szczegółowe warunki płatności z różnymi wariantami wyboru. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieścisłości w treści potwierdzenia lub w proformie należy niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą przy pomocy poczty elektronicznej bądź telefonicznie w celu wyjaśnienia powstałych nieścisłości.
5. Faktura proforma nie jest dokumentem wiążącym, stanowi jedynie wartość informacyjną. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po dokonaniu przez Nabywcę płatności na konto wskazane w proformie.
6. Płatności dokonywane są przelewem na konto bankowe. Po zaksięgowaniu wpłaty/przedpłaty na koncie Sprzedawca realizuje zamówienie w terminie nie dłuższym niż podany na proformie.
7. W przypadku zamówień realizowanych w systemie przedpłat/wpłata i pozostała kwota przed wysyłką mebli, Sprzedawca poinformuje Nabywcę drogą elektroniczną o gotowości do wysyłki prosząc o uregulowanie pozostałej kwoty zamówienia. Po zaksięgowaniu wpłaty pozostałej kwoty zamówienia, towar zostaje wysłany w terminie uzgodnionym z Nabywcą.
8. O ile Nabywca nie zaznaczy inaczej, towar wysyłany jest na adres podany w zamówieniu. W przypadku kiedy dostawa ma zostać dokonana pod inny adres Nabywca jest zobowiązany poinformować o tym Sprzedawcę najpóźniej na tydzień przed upływem terminu dostawy.
9. Wyroby dostarczane są przez firmę przewozową, koszt przesyłki wyliczany jest indywidualnie do każdego zamówienia i podawany w fakturze proforma.
10. Waga jednej paczki w przesyłce nie przekracza 30kg (wyjątek stanowią komody wysyłane w formie złożonej na palecie).
11. W dniu wysyłki Sprzedawca podaje Odbiorcy informację mailową w której zamieszca dane dotyczące nr listu przewozowego na podstawie którego można śledzić przesyłkę na stronie internetowej przewoźnika pod adresem internetowym podanym w przesłanym potwierdzeniu przez Sprzedawcę. Ponadto podawane są liczba paczek/palet pozwalające wykluczyć nieprawidłowości przy odbiorze przesyłki.
12. Do każdego wyrobu (wymagającego montażu samodzielnego) dołączona jest instrukcja montażu w języku polskim, szczegółowe warunki gwarancji oraz użytkowania i pielęgnacji wyrobu.
13. Przesyłki dostarczane są w godzinach pracy spedycji, nie dostarczane są w dniach wolnych od pracy (soboty, niedziele i święta) oraz dni wolnych od pracy u przewoźnika określonych przez przewoźnika przed wystapieniem planowanych przerw o których Sprzedawca informuje Odbiorcę podczas planowania wysyłki.
14. Przesyłki paletowe realizowane są w systemie rampa-rampa tzn. doręczona przez kuriera do najbliższego możliwego do rozładowania miejsca np. pod klatkę schodową. Jeżeli paleta zostaje nadana i/lub doręczana w bloku kurier nie ma obowiązku wnosić palety na piętro. Dodatkowe czynności załadunkowe i rozładunkowe pozostają po stronie Klienta.
15. Sprzedawca nie odpowiada za utrudnienia czy opóźnienia w dostawie towaru nie wynikające z jego winy przy czym dokłada wszelkich starań w celu pomocy Odbiorcy w rozwiązywaniu trudności wynikłych po stronie przewoźnika w trakcie transportu.
16. Srzedawca odpowiada za wady rzeczy zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 5561-5565 Kodeksu Cywilnego
V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Nabywca będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może od niej odstąpić bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Termin 14 dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
2. Rezygnacja ze złożonego zamówienia jest możliwa w terminie do 14 dni od momentu zaksięgowania wpłaty zaliczki na koncie Sprzedawcy. Jest to okres w którym Sprzedawca przygotowuje mechanizm produkcji Wyrobu. Zwrot wpłaty następuje w terminie do 14 dni na konto wskazane przez Nabywcę.
3. W przypadku rezygnacji z zamówienia w terminie późniejszym, kwota zaliczki zostnie zachowana przez Sprzedawcę na rzecz pokrycia kosztów związanych z produkcją. W przypadku wpłaty przez Nabywcę kwoty wyższej niż zaliczka podana w proformie, kwota do zwrotu zostanie pomniejszona o wartość zaliczki podanej w proformie.
4. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku wyprodukowania przez Sprzedawcę Wyrobu według szczególnej specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb. Wyrobu dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względów higienicznych. Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej.
6. Sposób dostrczenia towaru prze Klienta powinien być wczesniej skonsultowany ze Sprzedawcą, który poda dokładny adres i datę doręczenia w przeciwnym wypadku Sprzedawca nie jest zobowiązany do odbioru przesyłki. Koszt dostawy jest pokrywany przez Nabywcę.
7. Zwrot jest możliwy wówczas gdy towar znajduje się w stanie nienaruszonym (nie nosi śladów używania i montażu) i nie został w żaden sposób zniszczony oraz zawiera wszystkie elementy, z którymi był dostarczony.
8. Przesyłki zwrotne które dotrą do Sprzedającego w stanie uszkodzonym nie wynikłym w trakcie transportu skutkują negatywnym rozpatrzeniem reklamacji o czym Nabywca zostanie poinformowany.
VI. REKLAMACJE
1. Firma ARBOR’A Sp. z o.o. udziela dwuletniej gwarancji na swoje wyroby. Wszystkie oferowane przez Sprzedawcę wyroby są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem wrozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art.556-576 Kodeksu Cywilnego i zapisów ustawy z dnia 30maja 2014r. o prawach konsumenta której treść dostepna jest pod adresem: http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/2076_u.htm
3. Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na adres biuro@arbora.com.pl
4. Uwzględniane będą jedynie zgłoszenia zawierające pełną nazwę Nabywcy, datę zakupu oraz doręczenia wyrobu, dokładny opis wady i okoliczności jej powstania udokumentowany zdjęciami wyrobu z powstałą wadą.
5. Sprzedający w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty zgłoszenia uzna reklamację bądź złoży pisemną odmowę w przypadku braku podstaw do reklamacji a gdyby to nie było możliwe poinformuje o okresie Nabywcę, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
6. W przypadku uznania reklamacji zostaną podjęte odpowiednie działania w celu usunięcia wady.
7. Reklamowane produkty są dostarczane do miejsca ustalonego za Sprzedawcą w takiej konfiguracji w jakiej zostały zakupione. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Nabywcę do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Nabywcę.
8. Jeśli reklamacja zostanie uwzględniona, Sprzedawca zwraca Klientowi koszty przesyłki lecz sposób dostrczenia towaru przez Nabywcę powinien być wczesniej skonsultowany ze Sprzedawcą w przeciwnym wypadku Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Nabywcy poniesionych przez niego dodatkowych kosztów większych niż oferowanych przez Sprzedawcę.
VII. GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ
- Wszystkie meble wykonane są z naturalnego drewna bukowego. Takie wyroby cechuje unikalny wygląd każdego elementu i niepowtarzalne usłojenie. Kolor drewna w zakupionych produktach może różnić się od koloru widocznego na ekranie, a także od koloru drewna w próbnikach co wynika z anizotropowej budowy drewna, materiału oraz jego miejsca pozyskania, otoczenia w którym wykonano zdjęcie jak również różnic wynikających z różnych ustawień wyświetlaczy na których oglądany jest produkt.. Reklamacji nie podlegają rysunek słojów, odcienie drewna i naturalne wady drewna, nieznaczne różnice (do 5mm) w wymiarach prezentowanych mebli nie zmieniające ich ogólnego charakteru. Wady, uszkodzenia, braki ilościowe, które mogły zostać wykryte w ciągu 7 dni od daty odbioru, a które nie zostały zgłoszone
- Wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę mebli
- Uszkodzenia wynikłe ze zdarzeń losowych po odbiorze towaru
- Usterki powstałe w czasie montażu produktów
- Mechaniczne uszkodzenia produktów, obicia, które wystąpią w czasie użytkowania
- Uszkodzenia, pęknięcia i wypaczenia powstałe na skutek pęcznienia/kurczenia drewna spowodowanego zbyt wysoką/niską wilgotnością pomieszczenia. Jeśli meble ustawione są w pomieszczeniu silnie nasłonecznionym może to spowodować blaknięcie koloru, wysychanie materiału, a nawet pękanie i rozklejanie się poszczególnych elementów oraz degradację powłoki meblowejj. Drewno źle znosi duże wahania temperatury i wilgotności, w związku z czym nie powinny stać blisko kaloryfera, piecyka czy kominka, najlepiej w odległości większej niż 1 metr od źródła ciepła. Optymalna temperatura powietrza powinna wynosić od 10 do 30ºC. Natomiast wilgotność względna powietrza to 40 do 70% ( zbyt suche powietrze może powodować deformację litych drewnianych części. Należy unikać stawiania mebli na mokrej powierzchni np. na mokrych podłogach czy dywanach, gdyż drewno może absorbować wodę.
- Uszkodzenia powierzchni drewna powstałych podczas eksploatacji
- Rysunek słojów i naturalny kolor drewna
- Uszkodzenia chemiczne, przebarwienia, odbarwienia, utrata intensywności koloru spowodowana działaniem światła
- Różnice w fakturze i odcieniu drewna litego. Pamiętaj, że kupujesz naturalne drewno, którego każdy fragment jest nieco inny, i w tym jego piękno!
- Wady będące wynikiem nieprzestrzegania instrukcji pielęgnacji wyrobów z drewna litego
- Uszkodzenia spowodowane nadmierną temperaturą, która bezpośrednio działa na wyrób
- Pamiętaj! Tracisz uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne w przypadku braku powiadomienia o wadzie w ciągu 2 miesięcy od jej wykrycia, a także w przypadku dokonania zmian w konstrukcji mebla bez porozumienia z firmą ARBORA
VIII. NIEPRAWIDŁOWOŚCI W TRANSPORCIE
1. Zawartość oraz stan przesyłki należy sprawdzić w obecności kuriera a w szczególności liczbę paczek na palecie. Kurier nie ma prawa odmówić takiego sprawdzenia.
2. W przypadku stwierdzenia przy odbiorze towaru jakichkolwiek uszkodzeń lub nieprawidłowości które jednoznacznie można zakwalifikować do powstałych w trakcie transportu, należy nanieść odpowiednie adnotacje w liście przewozowym przy przyjęciu przesyłki.
3. O zaistniałej sytuacji należy niezwłocznie poinformować firmę ARBOR’A Sp. z o.o. telefonicznie i przesłać kopie dokumentu przyjęcia ze sporządzoną adnotacją o uszkodzeniu na adres Sprzedawcy e-mail: biuro@arbora.com.pl
UWAGA!!! Brak adnotacji co do stanu przesyłki oznacza, że dostarczona przez kuriera przesyłka jest zgodna z zmówieniem, kompletna i nieuszkodzona.
IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I INNE REGULACJE
1. W wyniku złożenia zamówienia przez Nabywcę, Sprzedawca jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych Nabywcy w celu realizacji umowy z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997 roku.
2. Dane Nabywców nie są udostępniane w jakiejkolwiek formie osobom trzecim. Sprzedawca informuje Nabywców, że mają oni prawo wglądu i poprawiania danych. W takim przypadku należy skontaktować się ze Sprzedawcą.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian do niniejszego regulaminu o czym każdy nabywca zostanie poinformowany poprzez informację na stronie głównej Sklepu Internetowego.
4. W przypadku gdy Nabywca posiadający konto w Sklepie Internetowym nie akceptuje zmian, zobowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji ze strony Nabywcy skutkuje rozwiązaniem umowy.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. W przypadku sporu prawnego, sądem właściwym do rozstrzygania sprawy jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.