łóżko drewniane - sposób na spokojny sen

Sprawdzone sposoby na spokojny sen

przez - Brak komentarzy webspectrum

Sen jest nieodłącznym elementem naszego życia, niestety dla wielu osób oznacza spore problemy. Kto z nas nie miał choć raz problemu z zaśnięciem lub nie budził się zmęczony i niewyspany pomimo tego, że przespał kilka godzin? Jeśli sytuacja zdarza się sporadycznie nie musimy się martwić. Jednak jeśli powtarza się regularnie warto wprowadzić do codziennej rutyny kilka elementów, które mogą rozwiązać nasze problemy.

Bądź offline

W dzisiejszym świecie jesteśmy przyzwyczajeni do stałego dostępu do informacji. Jeśli w danym momencie nie oglądamy telewizji to z dużym prawdopodobieństwem szukamy informacji w Internecie. Wielu z nas nawet do łóżka kładzie się z telefonem i pilotem do telewizora. Niestety urządzenia takie jak telewizory, smartfony, czy tablety emitują światło, które rozprasza wzrok, a to negatywnie wpływa na zasypianie, ponieważ organizm człowieka jest sztucznie pobudzany.

Warto wyłączyć 1-2h przed snem wszystkie urządzenia elektroniczne i znaleźć sobie inną, lepszą rozrywkę. Może w szafce leży nieprzeczytana od roku książka lub nowa gra planszowa?

Nie najadaj się

Nie masz czasu w domu zjeść śniadania, bo jesteś spóźniony do pracy. W pracy nadmiar obowiązków, także nie pozwala zjeść przyzwoitego posiłku. Gdy wracasz do domu, obiad zjadłbyś za dwóch, a kolację również jesz do syta, bo przecież cały dzień prawie nic nie jadłeś. Znasz ten scenariusz?

Metabolizm człowieka powinien wieczorem zwalniać. Jeśli zjemy obfitą, a na dodatek ciężkostrawną kolację będzie musiał przyspieszyć, a to również odbije się na jakości naszego snu. Oczywiście nie musimy rezygnować z kolacji, jednak wybierajmy takie produkty, po których nie czujemy się ciężko i jedzmy ostatni posiłek co najmniej 2 godziny przed snem, a na pewno zauważymy różnicę.

Odpowiednie warunki w sypialni

W sypialni powinny panować odpowiednie warunki do snu. O ile w lecie często mamy w nocy otwarte okna, o tyle zimą bardzo często zapominamy o wietrzeniu. Nawet w sroga zimę warto przewietrzyć wnętrza. Już 5 min wystarczy, aby wpuścić wystarczającą ilość świeżego powietrza. Częstym problemem, szczególnie w mieszkaniach w bloku jest suche powietrze. Warto sprawdzić poziom wilgotności powietrza i w razie potrzeby zakupić np. nawilżacz powietrza.

Oczywiście nie mniej ważne jest to na czym śpimy. Wygodne łóżko drewniane, elastyczny stelaż i odpowiednio dobrany materac to podstawy o których nigdy nie należy zapominać.

Powyżej opisane rady nie wymagają od nas wiele wysiłku i zaangażowania, a mogą przynieść realne rezultaty i to w szybkim czasie. Warto spróbować i móc nareszcie cieszyć się spokojnym i zdrowym snem.